Skvělé jídlo ve společnosti milých lidí

21:52


„Jsem si jistá, 
že se vám vaření 
podle mých receptů bude líbit
a že si je 
se svými přáteli a rodinou užijete.“

Lahodně s Ellou a přáteli

Ella Woodward

Pravděpodobně jste zaznamenali oblíbené kuchařky, které má na svědomí britská blogerka Ella Woodward, jejíž krédem je vařit a jíst zdravě a chutně. S Ellou jsem se setkala už prostřednictvím její třetí kuchařky, která byla zaměřená na smoothie a džusy, koneckonců - jak sám její název napovídá - Lahodně s Ellou: džusy a smoothies pro každý den, a na kterou u mě na blogu můžete najít recenzi. 

„V této kuchařce se setkáte se samými skvělými jídly překypujícími živinami, která můžete přichystat pro svou rodinu a přátele k jakékoliv příležitosti a bez ohledu na to, kdo jsou vaši hosté. Naleznete zde více než 100 lahodných veganských receptů, které se postarají o jedinečné chvíle; ať už se jedná o víkendový oběd, rychlou všední večeři, hostinu inspirovanou indickou kuchyní nebo oslavu narozenin.“

Tentokrát se mi však do rukou dostala její v pořadí čtvrtá kuchařka s názvem Lahodně s Ellou a přáteliV ní je každá kapitola zaměřená na jiný druh denních jídel. Najdete zde například tipy na skvělé brunche a zdravé snídaně, nesmí chybět ani tipy na lehké pokrmy, kterými můžeme v průběhu dne kohokoliv pohostit, poté následují menu na velké hostiny, ve kterých nechybí přílohy, občerstvení na večírky a neopomenutelné dezerty.

Jak sama Ella říká, kuchařka je věnovaná přírodní rostlinné stravě a všechny recepty jsou veganské a bez pšenice. Konkrétně to však napsané u žádného z receptů není. A má to jeden prostý důvod. Zkrátka nechce, aby si její čtenáři zařadili tuto kuchařku do některé dietologické kategorie. A sama za sebe musím říct, že by mě to pravděpodobně ani nenapadlo, pokud by to sama nezmínila. Recepty v ní vypadají výborně a rozhodně bych za nimi nehledala dietu. 



Co se samotných receptů týče, mnoho z nich mě opravdu zaujalo a inspirovalo. Pokud bych měla začít od samotného začátku a s ohledem na kuchařku od snídaňových receptů, tak už samotné snídaňové tyčinky s medem a citronem jsou vážně výborné. A to jsem se ještě ani nezmínila o křupavých borůvkových čtverečcích, jejichž příprava nezabere ani tolik času, ale zato se po nich jen zapráší. Samozřejmě, že se u některých receptů vyskytují nějaké suroviny, se kterými obvykle nepracuji, přesto není problém především teď na jaře a v létě zeleninu či ovoce do receptů sehnat. 

U každé kategorie najdete malé povídání, ve kterém nám Ella na úvod prozrazuje své zvyky, co má sama z jejích receptů nejraději a co by nám sama za sebe ráda doporučila. A po každém takovém malém úvodu následují samotné recepty.



Samozřejmě, že u každého z receptů (a že jich je v celé kuchařce plno!) najdete také fotografii s výsledným pokrmem, a už jen samotné listování v knize a prohlížení si fotek vám navodí obrovské chutě. Však sami z mých vybraných obrázků posuďte, jak jsou její fotografie krásné a ne jednoho čtenáře při listování chytí mlsná. 



Elliinu kuchařku určitě vítám, jelikož sama maso nejím, a tak v ní lehko nalézám inspiraci. Mnoho receptů je skutečně snadných a ne málo jich je i rychlých, což se v dnešní neskutečně rychlé a hektické době cení, a Ella tak své krédo zdravě a chutně hájí i v době fastfoodů, tedy tehdy, kdy si lidé odvykají kultuře stolování. A pokud budete chtít oslnit na oslavě či rodinné sešlosti něčím novým a přesto zdravým, klidně se inspirujte u Elly. Vegani, vegetariáni a ti, kteří maso dvakrát nemusí, v její nové kuchařce Lahodně s Ellou a přáteli inspiraci zcela jistě najdou a určitě s v ní mnoho receptů oblíbí, koneckonců tak, jako já.

                                                      
Lahodně s Ellou a přáteli
Autor: Ella Woodward
Originální název: Deliciously Ella with Friends
Nakladatelství: Omega
Rok vydání: 2017; originál: 2016
Překlad: Zuzana Dyková
Počet stran: 288
                                                      

Za poskytnutí tohoto recenzního výtisku děkuji nakladatelství Omega. Více informací o knize se můžete dočíst zde a zakoupit ji můžete zde.


Mohlo by se vám líbit

6 komentářů

  1. Zrovna dneska budu na blog dávat taky recenzi, i když jsem si teď uvědomila, že jsem zapomněla kuchařku nafotit :D No, snad to stihnu odpoledne. Každopádně pro mě byla spíš zklamáním, protože maso jím, ale zeleninu moc nemusím, zvlášť vařenou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já sem z ní naopak nadšená! :) Ella se mi tímto kouskem strefila do chutí! :D A hlavně ty fotky... :D

      Vymazat
  2. Když tvoji recenzi čtu a vidím všechny fotky, začínám mít docela chutě :D

    OdpovědětVymazat
  3. Také mám to štěstí a knihu mám doma. Opravdu se stačí podívat na fotky a už má člověk hlad. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! :) Knížka mě opravdu potěšila a jsem ráda, že mám kde načerpat inspiraci na jídlo bez masa :)

      Vymazat

Spolupracuji

Nejlepší knihy, žebříček knih ČBDB.cz

Flickr Images

Back to Top