Ta svatba pořád platí?

20:01



Už zase se stalo něco hrozného. (83)


Falešný román
Magdalena Mintová


Píšete si deník? Já jsem o to kdysi snahu měla, ale k ničemu to nevedlo. Možná jsem ještě tehdy neměla tak úplně o čem psát. O čemsi zajímavém. Ale zpět k vám. Vy si tedy deník píšete? A kdyby (jakože velkou) náhodou ne, určitě byste si nějaký ten deníček moc rádi přečetli, protože, a jak všichni moc dobře víme, člověk je tvor ze své podstaty zvědavý. A proč tedy nezkusit deník Emy Studené?

Určitě bych vás měla na její deník navnadit, a proto vám zkraje položím záludnou otázku. Jak byste si žili, kdybyste měli neomezený rozpočet? Ema v tom má jasno! Řekněme, že její rozpočet je natolik neomezený, že s přehledem nechává třeba... třeba za prachobyčejné ponožky dva tisíce. A to se ani nezmiňuji o faktu, že jí táhne pomalu, ale jistě na třicítku a její "neomezený rozpočet" se bere z tatínkovy kapsy

A to netušíte, co se stane, když se jednoho dne tatínek naštve, vytrhne ji z bezstarostného světa a vhodí ji rovnýma nohama do skutečného života se vším, co takový život obnáší. A to včetně reálných účtů. To se pak začnou dít věci! A Ema má díky své bystré hlavince dvě možnosti. Buď si najde práci, anebo zazobaného manžílka!

Každý čtenář se pravděpodobně s otevřením nové knihy snaží s hlavním hrdinou nějakým způsobem sžít, najít společné rysy, díky kterým mu hlavní protagonista přiroste k srdci. Sama nejsem výjimkou. Avšak jestli nepatříte mezi rozmazlené shopaholičky/shopaholiky, s Emou pravděpodobně žádné velké souznění, co se týče povahy, nenajdete. Minimálně ze začátku. Autorka vám však s otevřením knihy zaručuje velkou kupu humorných situacích, kterými si Ema musí projít a které si kolikrát sama i s přáteli na sebe ušije, aniž by věděla jak. Nevím, jak to Magdalena Mintová udělala, ale jakmile se do příběhu začtete, budete chtít pokračovat. 

Falešný román je velice čtivým a skutečně oddechovým románem, který svým způsobem čtete hned z první ruky, a to díky formě deníku. Všechny ať už vtipné či trapné situace vám zprostředkovává sama skorotřicítka Ema a dovoluji si podotknout, že všemu navzdory si hlavní hrdinku s každou následující stránkou oblíbíte čím dál tím víc. 

„Dnes tak umřely dvě věci. Pavouk a můj mobil. (Ve skutečnosti to byla dvojnásobná vražda - mobil jsem utopila a pavouka jsem dost drsně rozmázla.) Po vyčištění místa činu a zneškodnění pavoučího torza jsem se ještě na chvíli naložila do vany a cítila jsem se tak mizerně, že jsem se pokusila uvařit zaživa přitočením horké vody. Bohužel jsem na takovou sebevraždu neměla dost pevnou vůli, a tak jsem nakonec kohoutek zase zavřela a pouze se vypařovala v té nadprůměrně horké vodě.“ (str. 85)

Musím zmínit fakt, že mě autorka velice překvapila, když jsem otočila poslední stránkou a zjistila, že bude druhý díl! A abych řekla pravdu, až vyjde, moc ráda si ho přečtu. Autorčin styl psaní mi sedl jak ucho na hrnec a jsem více než zvědavá, do jakých průšvihů se svým chováním Ema ve druhém díle dostane. 

Jestli vás zajímá, zda-li bych Falešný román doporučila, má odpověď je ano! Jestli máte chuť na oddechovku, na román, u kterého se zasmějete a kterému sarkasmus díky hlavní hrdince rozhodně nechybí, pusťte se do něj.

                                                      
Falešný román
Autor: Magdalena Mintová
Originální název: Falešný román
NakladatelstvíKnižní klub
Rok vydání: 2017, originál: 2017
Počet stran: 272
                                                      


Za recenzní výtisk děkuji Euromedia  Group!


PS 
Další díl by měl pravděpodobně vyjít v první polovině tohoto roku!


Mohlo by se vám líbit

6 komentářů

  1. Pěkná recenze, na první pohled mě kniha vůbec nezaujala, ale po přečtení tvé recenze a bližším prozkoumání knihy musím říct, že si ji rozhodně píšu na seznam. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :) Je to pohodové čtení a na léto - třeba k moři naprosto parádní :)

      Vymazat
  2. Tahle kniha vypadá prostě úžasně! Moc pěkná recenze:)
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
  3. Že by konečně kniha, která slibuje humorné počtení svůj slib dodržela? Rozhodně po ní časem kouknu, celkem jsi mě navnadila. Jinak ta fotka je naprosto úžasná! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Místy vtipná opravdu byla, ale hlavně je to super oddechovka a nenáročné čtení :) A děkuju za pochvalu, jsem moc ráda, že se ti líbí! :)

      Vymazat

Spolupracuji

Nejlepší knihy, žebříček knih ČBDB.cz

Flickr Images

Back to Top