Povídání #2 ... aneb Předvánoční strasti a radosti

8:54

Zdravím všechny knihomoly i neknihomoly!

Dnes máme 22. prosince a Štědrý den si pomaloučku polehoučku otevírá dvířka a já mám pro vás povídací článek

Máte už dárky nakoupené a cukroví napečené? 

Doma už máme cukroví napečené, ozdobené, ale abych byla upřímná, tak ještě všechny dárky nemám a něco málo budu muset pořídit. Tedy vlastně Ježíšek, Ježíšek je pořídí. Ale i tak mám pocit, že nějak nestíhám




Už se stalo jakousi pravidelností, že právě v prosinci a v lednu si připadám jak v jednom obrovském kole a to především kvůli zkouškám, ale abych se přiznala... Pravděpodobně jsem přes léto zapomněla, jaké to jsou stresy - kór takhle přes svátky. A co si budeme povídat. Tentokrát nás o ty kouzelné svátky kdosi poměrně dost ošidil a jsou krátké jak letní sukně. No, nemám pravdu?

Mé prosincové plány se prozatím hroutí jeden za druhým. Tak třeba knížky. Několik z nich jsem chtěla přečíst do konce letošního roku, ale už teď vím, že to nestihnu. Přesto se třeba VY inspirujete a některou z těchto knížek v tomto roce přečíst stihnete


***
Pojďme začít knížkou Sněží, sněží, na které se podílel John Green, Maureen Johnson a Louren Myracle. Tuto knížku, jsem si schovávala PRÁVĚ na prosinec, ale zatím jsem po ní ještě ani očkem nemrkla. A co vy, už jste ji četli? Jak se vám líbila?



Anotace: Sníh o Vánocích je hezká věc, ale čeho je moc, toho je příliš. Taková sněhová bouře umí zamíchat i těmi nejlepšími plány – a když k tomu ještě připočtete čtrnáct roztleskávaček, jedno miniprase a keramickou vesničku pro elfy, bylo by na rozpletení všech těch zmatků v městečku Gracetown skoro zapotřebí nějakého anděla! Tři vánoční příběhy o tom, že ne vždycky je to, oč stojíte, taky to pravé...

***
Harry Potter a prokleté dítě, to je další knížka, kterou jsem si chtěla do konce roku přečíst. Přeci jen to byla a stále je žhavá novinka, kterou očekávala spousta z nás. A přestože se na ni názory v celku dost liší, hrozně moc se na ni těším.


Anotace: Harry Potter to nikdy neměl snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší.Potýká se s minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují nepříjemnou pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst.


Divadelní hru Harry Potter a prokleté dítě na námět J.K. Rowlingové, Johna Tiffanyho a Jacka Thornea napsal Jack Thorne. Je osmým příběhem ze série o Harrym Potterovi a zároveň prvním, který se oficiálně dočkal divadelního zpracování.

***
Dostáváme se ke knížce s názvem Dvůr trnů a růží od známé autorky Sarah Janet Maas. Tuto autorku můžete znát, pokud jste četli sérii Skleněný trůn, která momentálně čítá čtyři díly. Dvůr trnů a růží je první díl nové série na motivy Krásky a Zvířete.


Anotace: Úžasný a mrazivý příběh na motivy příběhu Krásky a Zvířete. Když devatenáctiletá lovkyně Feyre zabije v lese vlka, odvleče ji podivný tvor do svého doupěte, které se ukáže být jiným světem. Tam zjišťuje, že únosce není zvíře, ale Tamlin – jedna z nesmrtelných bytostí, které kdysi vládly světu. Nenávist se postupně mění v lásku a Feyre musí přijít na způsob, jak zachránit tajuplný svět i svého únosce.
***
K románu s názvem Cizinka mě přivedl seriál se stejným názvem (anglicky Outlander), který jsem si naprosto zamilovala. A zamilovala jsem si nejen seriál jako takový, ale i herce Sama Heughana alias Jamieho Frasera, který je ve své roli parádníA když jsem tehdy zjistila, že je seriál natočený podle knížek, bylo jasné, že si je pořídím.  Ale. Už nějaký ten dloouhý pátek mi v knihovně první čtyři díly jen leží a leží. A tento rok je opět nestihnu přečíst a VÍM, že to je ohromná chyba. 

(Jestli se plánujete na seriál Outlander podívat, rozhodně doporučuji originální znění s  titulky!) 


Anotace: Jsme v roce 1945 a armádní zdravotní sestra Claire Randallová přijíždí se svým mužem Frankem na skotský venkov, aby tu prožili své druhé líbánky. Po válečných hrůzách, kdy Claire pracovala v polní nemocnici ve Francii a svého muže, jenž také sloužil v armádě, viděla za celou dobu jen třikrát, se konečně oba radují ze společně strávených chvil a plánují budoucnost. Poklidná skotská vesnice se jeví jako ideální místo pro vzájemné sblížení a jaro láká k výletům do romantické a pověstmi a mýty opředené krajiny. Frank, který miluje historii, tu navíc nachází stopy po svém anglickém praprapředkovi, kapitánu Jonathanu Randallovi, jenž byl velitelem anglické vojenské pevnosti Fort William v polovině 18. století. Poklidný idylický venkov však skrývá nečekaná tajemství a překvapení. Jsou to především dávné mýty a pověry, které zdejší obyvatelé úzkostlivě dodržují i ve 20. století, ale také místa, kde se dějí nezvyklé a nepřirozené úkazy. Jedním z nich je kopec Craigh na Dun, na němž při jedné ze svých botanických expedic objeví Claire megalitickou stavbu. Je to kamenný kruh podobný proslulému Stonehenge v Jižní Anglii. Dotkne se jednoho z menhirů a pak se to stane. Ve změti zvuků a neurčitých představ se přenese o dvě stě let zpátky. Do časů kapitána Randalla, který bojoval se skotskými klany a krutě hájil zájmy anglické koruny na Skotské Vysočině..

Místo těchto knížek, už asi patnáctý den, čtu ve svých volných chvílích pořád jednu a tu samou, ale především si pročítám své výpisky/zápisky z různých předmětů. Není to smutné? Ale věřím, že podobné "problémy" má mnoho z nás, o zkouškovém ani nemluvě.

A co takové filmy... Snad každý má ty "své" vyvolené, které mu navodí tu správnou vánoční atmosféru... Ani já nejsem výjimkou a právě takový filmový seznam mám a můžete na něj mrknout tady. Předevčírem, po úspěšném zdolání dvou zkoušek, jsem si konečně pustila Grinche a do Vánoc bych se ráda podívala na Kevina ze Sám doma (doporučuji ho všemi deseti!).


Jak jste na tom vy? Budu moc ráda, když mi napíšete knížky, které máte v prosinci v plánu číst, ať už to jsou knižní novinky, či klasiky! Inspiraci uvítám! (Filmy nevyjímaje!)


Mohlo by se vám líbit

6 komentářů

  1. Ja mám darčeky už vybavené, ale niektoré prídu, žiaľ, až po Vianociach, ale tak hlavne, že budú :-) Knihy si si vybrala pekné, Prekliate dieťa som čítala a Dvor si chcem tiež prečítať :S

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavní ale je, že ty dárky přijdou! :)
      Jsem si jistá, že až na čtení těchto knížek dojde, určitě nás nezklamou :)

      Vymazat
  2. Jojo, Cizinku jsem taky objevila jen diky serialu. A ten me bavi. Na romantiku sice moc nejsem, ale v tomto pripade delam vyjimku, protoze se mi to libi i z historickeho hlediska a diky tomu prostredi nataceni. A mam v planu udelat vyjimku i knizne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já romantiku naopak můžu :D! A musím s tebou souhlasit. Díky první sérii jsem si naprosto zamilovala Skotsko ♥

      Vymazat
  3. Tak tyhle předvánoční strasti znám :) Prosinec je pro mě taky plný stresu, kvůli zkouškám :) A do toho cukroví, pobrat trochu geniality a vymyslet dárky ..:D No aspoň že o svátcích si odpočineme u knih :) Máš pěkné plány, snad ještě něco stihneš přečíst do konce roku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto se vším s tebou souhlasím! :D Prý svátky pohody... raději bych je přejmenovala na svátky shonu a zmatků :D (tedy až na toho 24., to je opravdu a asi jediný svátek klidu :D)

      Vymazat

Spolupracuji

Nejlepší knihy, žebříček knih ČBDB.cz

Flickr Images

Back to Top