Knižní úlovky aneb Moje nová pětice

21:09

Předevčírem jsem se lehce nudila a náhodou jsem narazila na výprodej "mírně poškozených knih" na webových stránkách dobre-knihy.cz. Už jsem u nich několikrát nakupovala a s nákupem byla vždy nadmíru spokojená. Tentokrát měli v nabídce opravdu nepřeberné množství knih (od beletrie, kuchařek a dětských knih po odbornou literaturu) a věřím, že by si vybral téměř každý. Původně jsem měla v košíku snad o tři knihy více, ale už ani nevím, proč  jsem je odebrala - každopádně tramtadadadadadá! Tímto bych vám ráda představila mé tři nové "odeonky" a dvě milé "greenovky".


První tu mám své odeonky, ze kterých mám opravdu óbrovskou radost. Jediné, co mě mrzí, je to, že kniha Z jako Zelda bohužel nemá svou obálku, ale co - darovanému koupenému koni na zuby nekoukej! U zbylých dvou knížek jsem nenašla nic jiného, než že mají obě malinkatou trhlinku na přebalu, ale tak jedna za 16 kaček? No nechte je tam...
 


Teď se ale na ně pojďme podívat zblízka:


Kniha Tampa mě zaujala svou růžovou obálkou a při čtení anotace se dostavil AHA efekt :)


Tampa
Alissa Nutting

Anotace knihy:

Celeste je šestadvacetiletá středoškolská učitelka. Její zálibou jsou nezletilí studenti. Při výběru ideálního kandidáta má určitá kriteria: Nesmí být moc sebevědomý. Nesmí mít vysportovanou postavu. Nesmí mít akné. A brzy se její představy splní… Kritika román ohodnotila termínem „sexuálně explicitní“, autorka dopodrobna popisuje všechny sexuální scény. Zároveň nastoluje jízlivou otázku: Kdo by v patnácti dokázal odolat svodům atraktivní učitelky?




Z jako Zelda mi připomněla Velkého Gatsbyho, kterého jsem si zamilovala, a proto to byla jasná volba.

Z jako Zelda
Therese Anne Fowlerová

Anotace knihy:
Když „kráska z Jihu“ Zelda Sayre poprvé poznala Francise Scotta Fitzgeralda, bylo jí sladkých sedmnáct a on měl na sobě slušivou uniformu. Psal se rok 1918 a oba se do sebe okamžitě zamilovali. Staly se z nich vyhledávané celebrity, hvězdy večírků. Přicházelo však i vyčerpání, excesy, období bez peněz. Jejich manželství bylo spletí žárlivosti, zášti a vzájemného ubližování. Kým doopravdy Zelda byla kromě toho, že ji vnímáme jako manželku slavného – a později polozapomenutého – spisovatele? Byla lepší autorkou než Scott? Kdo komu vykrádal témata románů? A jak to bylo s její schizofrenií a záhadným úmrtím?




U tohoto románu mě opět zaujala knižní anotace, a protože se jedná o rodinnou ságu, opět, jasná volba!


Tělo a krev
Michael Cunningham

Anotace knihy: 

Rodinná sága čtyř generací Stassosových, kteří pocházejí z Řecka, se odehrává v Detroitu a obemyká bezmála celé 20. století. Na první pohled se zdá, že rodina zpodobňuje typický americký sen. Nebyl by to ale Cunningham, aby v jeho příběhu nehrály roli uplně jiné věci: menšinová sexuální orientace či transvestitismus. Nicméně vše objímá láska v nejrůznějších podobách, ať už milenecká nebo rodičovská.






Další dvě knížky jsou Sněží, sněží a Papírová města, jejichž autor (u Sněží, sněží alespoň spoluautor) je John Green. S Johnem Greenem jsem se již setkala v podobě románu Hvězdy nám nepřály, který považuji za takovou továrnu na emoce, a určitě ho všem vřele doporučuji! Tím ale naše známost doposud končí, a proto se těším, až se s Johnem seznámím o něco více. V tom mi určitě pomohou tyto dvě krásky. I když, abych řekla pravdu, uvažuji nad tím, že si knížku Sněží, sněží schovám někdy na prosinec, až bude ta správná atmosféra :) Dohromady mě vyšly na 120 kaček.




Sněží, sněží...
Lauren Myracle, John Green, Maureen Johnson


Anotace knihy:
Sníh o Vánocích je hezká věc, ale čeho je moc, toho je příliš. Taková sněhová bouře umí zamíchat i těmi nejlepšími plány – a když k tomu ještě připočtete čtrnáct roztleskávaček, jedno miniprase a keramickou vesničku pro elfy, bylo by na rozpletení všech těch zmatků v městečku Gracetown skoro zapotřebí nějakého anděla! Tři vánoční příběhy o tom, že ne vždycky je to, oč stojíte, taky to pravé...


Papírová města
John Green

Anotace knihy:

V Paper Towns se vám dostane příběhu o dospívání. Margo už se dávno s Quentinem nebaví a přátelí se s jinými, a na škole je považována za legendu. Může za to zejména její nespoutanost a časté dobrodružné několikadenní výpravy, kdy její rodiče šílí strachy i vzteky. Jednoho dne však Margo nečekaně zaklepe na Quentinovo okno a uprostřed noci ho vtáhne do jednoho z margovského dobrodružství. Druhý den se Margo neukáže ve škole, pak ani další. A Quentin zjistí, že pro něj zanechala vodítko, jak ji najít… Quentin začne pátrat a čím víc se noří do záhadného zmizení, tím méně si je jistý, kým vlastně Margo byla a jestli ji vůbec znal. Co vlastně chce on sám? A co jsou papírová města, na která Quentin ve spojitosti s Margo neustále naráží?



Znáte nebo četli jste některou z uvedených knížek? Líbila se?


Mohlo by se vám líbit

2 komentářů

  1. Z jako Zelda a Tampu jsem také nedávno pořizovala a jsem na ně zvědavá. Sněží, sněží jsem vyhrála hned zkraje roku a jak píšeš, šetřím si knížku na prosinec, do té správné vánoční atmosféry :) Ať se přírůstky líbí, měj se hezky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pěkný komentář! :) Jsem zvědavá, jak se nám knížky budou líbit :)

      Vymazat

Spolupracuji

Nejlepší knihy, žebříček knih ČBDB.cz

Flickr Images

Back to Top